1240235592_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Hah, täytin eilen 30. Olin jo valmiiksi miettinyt mitä tilitän tänne syntymäpäivän kunniaksi, mutta sitten päivä olikin niin vauhdikas ja olin niin väsynyt, että en ehtinyt. Hoidanpa synttärikirjoittelun nyt jälkeenpäin, kun töissäkin on hiljaista. Sopivasti löysin taas loistavan FB-kysymysten sarjan. Se tulee tässä. Vastaukset koskevat siis eilistä päivää.

• mitä teit tänään?
- Kello soitti kahdeksalta. Olin nukkunut ehkä kolme tuntia, senkin huonosti. Andreaksen kanssa olimme venkoilleet suhdeasioita ennen nukkumaanmenoa. Tyypillisesti emme kumpikaan nukkuneet kovin hyvin, jos ollenkaan.

Isä soitti onnitellakseen, kun olin pukemassa päälle. Sanoin, että en ehdi puhua, kun pitää pukeutua töihin. Se ei ollut totta, mutta en vain jaksanut puhua. Silitin typerän valkoisen paidan. Siinä meni tosi kauan ja melkein itketti, kun olin niin väsynyt, eikä paita meinannut millään silittyä.

Sitten kävelin töihin, toimistossa ei ollut ketään, päivän lehdet olivat hissin edessä ja käytävät pimeänä. Vähän pelotti tunnustella tietä kahvihuoneeseen, kun en löytänyt valokatkaisijaa.

Latasin FB:iin Italianmatkan kuvia, ne olivat ihania ja tuli lämmin ja hyvä olo. Suretti yöllinen keskustelu niin paljon, että työt ottivat tuhottomasti päähän. Siispä en tehnyt mitään järkevää.

Sitten soi puhelin. Sisko soitti ja lauloi "paljon onnea vaan", lankomies soitti taustalla pianoa. Purskahdin nauruun. Se kuulosti aivan uskomattoman hassulta. Tuli hirveän hyvä mieli. Juttelimme vauvasta ja siitä, miten yö oli heillä mennyt. Se oli mennyt paremmin kuin edellinen yö. :)

Sitten soitti Roosa. Emme ole nähneet pitkään aikaan, joten puhuimme varmaan tunnin siitä mitä on tapahtunut ja tietysti miehistä. Ja molempien suhteiden kummista kysymyksistä. Sain purkaa pahimmat ja helpotti. Roosa tulee lauantain juhliin. Jee!

Sitten tein vähän töitä, mutta toimiston ovikello keskeytti minut. Siellä oli kukkalähetti, joka toi ruusun. Sen oli lähettänyt Kuku. Tulin tosi onnelliseksi. Kuku on ihana tyttö!

Sitten Andreas soitti ja sovittiin, että mennään lounaalle. Menimme lounaalle Memphisiin, söimme hampparit. Siellä oli tyhjää ja ilmastointi liian kovalla, mutta oltiin silti paremmalla mielellä, juteltiin niitä näitä kaalinpäitä. Andreas oli symppis ja piteli minua kädestä.

Lounaan jälkeen näytin toimistoa ensimmäisen kerran koskaan. Juotiin kahvit ja istuttiin minun huoneessa. Andreas halaili ja pussaili kovasti. Minun oli vähän vaikea suhtautua yöllisen keskustelun jälkeen. Oltiin silti kavereita.

Sitten jäin töihin ja olin puoli viiteen asti. Kävin alkossa ostamassa Fresitaa ja roséskumpan. Matkalla juttelin isän kanssa uudelleen. Menin kotiin. Andreas nukkui. Tiskasin tiskit ja siivosin, koristelin kakun, jonka olin edellisenä iltana leiponut. Kuku ja Lode olivat tulossa kylään kahdeksalta koemaistamaan kakkua lauantaita varten. Kun kaikki oli valmista menin torkuille Andreaksen viereen. Kun heräsin, laitoin soimaan Summertime -biisin, jota olin unohtanut aamulla kuunnella vaikka se on syntymäpäiväaamun perinteeni.

Sitten soi ovikello. Luulin että tytöt tulevat etuajassa, mutta siellä olikin lankomies, jolla oli kova kiire takaisin vauvan luo, mutta tuomisina ruusuja ja pullo Möetin shampanjaa. En osannut yhtään odottaa häntä. Sisko lähetti terveisiä. Hurjan ihanaa!

Äiti soitti, mutta sitten tulivat tytöt ja toivat koirat mukanaan, joten lopetin puhelun lyhyeen. Juotiin lahjashampanjaa ja maisteltiin kakkua. Tytöillä oli paljon hyviä neuvoja, miten voi parantaa lauantaita varten kakun koostumusta. Kehuivat myös, joten olin iloinen. Toivat lahjaksi ihanan rannekorun, joka näytti hirveän kalliilta ja olin jotenkin aivan vaikeana, että ovat niin paljon minuun tuhlanneet rahaa. Mutta koru on todella kaunis ja on minusta aivan täydellinen, minun näköinen koru. Mitä pidempään katselen, sitä enemmän siitä pidän. Hieno lahja! Tytöt ovat ihania!

Kun tytöt lähtivät kotiin, puhuin vielä serkun kanssa puhelimessa melkein tunnin. Hän oli soittanut aiemmin. Andreas söi sillä aikaa spagettia.
Sitten katsoimme minun vanhoja valokuvia. Andreas oli söpön innostunut kaikesta mitä olen tehnyt. Se oli hassua. Oli kivaa!

Sitten mentiin nukkumaan ja oltiin molemmat aivan puhkipoikki väsyneitä, mutta tietysti oli pakko jatkaa keskustelua, koska mitään ei oltu puhuttu koko päivän aikana asiasta ja edellinen puhe oli päättynyt pahaan mieleen. Taas vähän kiisteltiin, mutta lopputulemana se että seurustellaan. Siis kaikesta edellisen illan puheesta huolimatta me seurustellaan. Minulla on siis poikaystävä. Olen vielä vähän äimänä asiasta!

• oliko kiva päivä?

Oli uskomattoman absurdi päivä. Sellainen elämä itse -päivä, jossa on vaihtelevia käänteitä, suruja ja iloja. Oli hyvä että olin aamusta asti niin väsynyt. Väsymys madalsi kynnystä heittäytyä aistit auki jokaiseen hetkeen. Se oli hyvä asia, koska päivä oli ikimuistoinen.

• tapasitko uusia ihmisiä?

En tavannut yhtään ainutta uutta ihmistä, paitsi ne joiden kanssa asioin Alkossa ja ravintolassa. Ja alkon myyjäkin oli vanhastaan tuttu. 

• olitko tietokoneella?

Olin koko työpäivän tietokoneella. Sen jälkeen vain käväistäkseni Youtubessa ja Spotifyssa.

• tajusitko jotain uutta?

Sen, että horoskooppi oli oikeassa varoittaessaan minua hötkyilemästä rakkausasioissa. Toisaalta tuli hyvä mieli siitä, että tapani nostaa kissa päydälle oli oikein. Tajusin, että olen rakastunut. Tai annoin itseni nyt ensimmäisen kerran tajuta sen. Sain myös kuulla sen ensimmäisen kerran. Tuntui mielettömän hyvältä!

• teitkö jotain mitä et tee yleensä?


Melkein kaikki mitä tein, oli sellaista mitä en yleensä tee.

• kengän koko?

39

• lempiväri?

tummansininen, musta, valkoinen

• lempiherkku?

eilen se oli kirsikka-mascarpone -täytekakku. Itse tehty! :)

• lempinumero?

viisi

• oletko ihastunut?

vahvasti

muutama totuus

• oletko puhunut hänelle tänään? - Kyllä, herättyäni.
• ketä voit kiittää että tutustuitte? - Anne-Marieta ja Liisaa <3.
• milloin tapasitte? - 17. tammikuuta 2009.
• onko hän ollut luonasi? - On ollut, on parhaillaan.
• oletteko nukkuneet samassa sängyssä? - Kyllä me olemme.

rakkaus

• seurusteletko? - Kyllä. :D
• oletko ihastunut? - Näin voisi sanoa.
• oletko seurustellut yli 5 henkilön kanssa? - En.

kaverit

• onko sinulla riitoja ystäviesi kanssa tällä hetkellä? - Ei tietääkseni.
• onko kaverit sinulle tärkeitä? - EI HE OVAT AIVAN TURHIA!
• jos sinulla ei olisi ystäviä olisiko maailma tylsempi? - Enpä tiedä mitä tekisin.
• onko sinulla yli 10 ystävää? - Oooon, ainakin kymmenen hyvää ystävää ja tosi monta kaveria.

perhe

• oletko ainoa lapsi? - En.
• onko sinulla riitoja perheesi kanssa? - On aina ajoittain.
• onko perhe sinulle tärkeä? - On.
• onko sinulla sisaruksia? - Sisko

mitä jos

• huomaisit olevasi raskaana? - Jaa-a. Alkaisin orientoitua äitiyteen. Olisin jännittynyt. Uskoisin että pärjäisin, vaikka miehestä ei koskaan tiedä.
• ihastuksesi suutelisi sinua? - Suutelisinpa takaisin, ehkä ensin kiusaisin ja kääntäisin pään pois.
• voittaisit lotossa miljoonan? - Ostaisin asunnon ja muuttaisin pois Suomesta. Ehkä ostaisin asunnon jostain muualta kuin Suomesta. :) Pitäisin sapattivuoden töistä. Matkustaisin kaikkiin niihin paikkoihin, joihin olen palavasti halunnut mennä.

viimeiset

• viimeinen juomasi juoma? - Kahvi
• viimeinen syömäsi karkki? - Joku Andreaksen karkki.
• viimeinen ostamasi tavara? - Roséskumppa, sitä ennen pyyhkeitä vauvalle.
• viimeinen halaamasi ihminen? - Andreas. Tytöt.
• viimeinen sanomasi lause? - Joo mä olen ihan yksin täällä. On hiljaista. (työkaveri tuli piipahtamaan lomilta toimistossa.)
• viimeinen tekemäsi urheilusuoritus? - Pyöräily-tunti torstaina salilla, paitsi sitten sunnuntaina pyöräiltiin Larusta keskustaan.
• viimeinen katsomasi elokuva? - Ihana ruotsalainen vampyyrielokuva, jota katsottiin lauantaina. Nimeä en nyt tietenkään muista, mutta söpö oli.

Tässä vielä syntymäpäiväbiisini, tällä kertaa Janis Joplinin esittämänä, Gröna Lundissa 1969:

Summertime

Lisään vielä tämän Ella Fizgeraldin version, joka saa aivan totaalisesti ihoni kihelmöimään ja silmät kostumaan, niin hieno(!):

Summertime