1247226917_img-d41d8cd98f00b204e9800998eItalian loman jälkeiset 2 viikkoa ovat vierähtäneet kummallisen vauhdikkaasti, vaikka töissä on ollut uskomattoman tylsää (!). Miten asiat menevätkin niin, että jos ei ole mitään erityistä meneillään ei saa sitäkään vähää tehtyä. Olen vähän stressissä siitä, että jään tänään lomalle, mutta moni asia, joka minun olisi mielestäni pitänyt tehdä tämän viikon aikana, on tekemättä. Ehkä tämä liittyy ikuiseen tyytymättömyyteeni itseeni ja kykyyni hoitaa omaa postia. Parempi kai olisi heittää reilusti pyyhe kehään ja laiskotella suosiolla, kun lomakin on alkamassa.

Olen siis seuraavat kaksi viikkoa lomalla. Täytyy myöntää, että olen valinnut loma-aikani tänä vuonna erityisen optimaalisesti. Olin lomalla juhannusta edeltävän viikon, joka perinteisesti on kiireinen, palatessani talo oli jo hiljennyt, joten mikään ei ole enää kahteen viikkoon painanut päälle. Nyt vielä kaksi viikkoa aikaa olla tekemättä yhtään mitään. Heinäkuun lopulla tahdin pitäisi kertoman mukaan kiristyä jo varsin hektiseksi.

Aamupäivällä aloitin lomasuunnitelman laatimisen. Haluaisin käydä Suomenlahden eteläpuolella ja ehkä seikkailla myös rannikkoa syvemmälle. Ensi viikon alku saattaa tuottaa tarkennusta fiilistelyyn.

Tänään on töitä jäljellä vielä pari tuntia. Sitten jatkuu työ täytekakkutehtaassa. Ilmassa on suuren urhailujuhlan tuntua. H-hetki koittaa huomenna. Olen hermostunut ainoastaan siitä, riittääkö juoma. Täytekakkua ihmiset pystyvät yleisesti nauttimaan vain rajallisen määrän. Viidestä yksilöstä on puolivalmiissa muodossa jo kaksi. Urakka tuntuu yllättävän helpolta ja olen aika hyvällä mielellä, jopa odotan kakkujen koristelua. Ainoa asia, jota pelkään on se, että olen itse huomenna liian humalassa. Ehkä sekään ei ole kovin vaarallista, kun omista juhlista on kyse. Voin huoletta sammua pöydän alle ja luottaa siihen, että kyllä joku minut sieltä kotiin taluttaa.

Eilen oli muuten kolmas tapaaminen psykologin kanssa. Motivaationi vahvuutta kuvaa ehkä se, että olin 5 min. myöhässä istunnosta. En muutenkaan saanut eilisestä mitään irti, tulin kotiin ärtyneenä ja rasittuneena. En tiedä kannattaako jatkaa ja jos kannattaa, niin vaihtuuko taho. Juuri nyt en tunne tarvitsevani kyseisen kaltaista konsultaatiota, ehkä mieli taas muuttuu, jos elämässä tapahtuu jokin käänne. Homman mielekkyyttä pitää ehkä pohtia tarkemmin.

Loman kunniaksi :D :

Green Day - Holiday